torsdag 29 december 2011

Årets julklapp

Högst upp på önskelistan i år stod David Lagercrantz omtalade bok Jag är Daniel Garmén. Syrran är alltid lyhörd för mina önskningar och jovisst, den låg där under granen. Jag gissar att många SUSare kanske redan läst den men jag tänkte försöka mig på en liten recension. I boken berättar Daniel om sin bitvis tuffa uppväxt på reymersholm som format honom som fotbollsspelare. Det var mycket hyss och kickar på den tiden. Daniels temperament var svårtyglat redan under pojklagsåren. En stor stund var när han plockades upp av Reymers, västra södermalms storklubb på den tiden. Spelet bakom övergången till SUS beskrivs i detalj och det är verkligen intressant läsning. De snabba bilarna, tv-spelandet och de tuffa uttalandena, allt finns med i boken och ger en djupare förståelse för fotbollsfenomenet Garmen som hans smeknamn blev (för vissa) på Stadshagen. Sammanfattningsvis var boken rolig att läsa, inte bara för den SUS-tokige. Det är som att man bättre förstår vad som ligger bakom skyttekungen, dribblaren och vinnarskallen Daniel. ⚽⚽⚽⚽⚽

4 kommentarer:

Johan seidefors sa...

Har läst den. I did not like the end of it.

Daniel sa...

Haha! Jag ska precis till att påbörja den som ljudbok själv faktiskt. Ska bli intressant att höra hur Jonas Malmsjö väljer att tolka mitt utpräglade söderslang...

Axel sa...

Jag hade istället valt Jerry Williams som inläsare om jag var förläggare.

Elgen sa...

Lysande. Den är redan slut på förlaget. Kan någon låna ut ett ex.