måndag 5 september 2011

Kort matchrapport

SUS IF - FKNS 16-1 (10-0)

Mål:
Daniel, 4 mål
Patrik H, 4 mål
Johan, 2 mål
Ettan, 2 mål
Björn, 1 mål
Dan, 1 mål
RZL, 1 mål
+ett självmål


Ass:
Patrik H, 4 (två av Dannes och två av Johans)
Ettan, 3 (två av Patriks och Dans)
Daniel, 2 (ett av Ettans och ett självmål)
Johan, 2 (ett av Dannes och ett av Patriks)
Henrik, 1 (ett av Ettans)
KP, 1 (ett av Dannes)
Axel, 1 (Björns)
Sauter, 1 (RZLs)
RZL, 1 (ett av Patriks)

Andraass:
Björn, ca 5

Fjärdeass:
Jojje, 1


Sammanfattning av spelet:
Äntligen fick SUS spelet att stämma. Med fint kortpassningsspel, bra rörlighet, bländande teknik och stabilt försvarsspel blev FKNS en munsbit för SUS. 16-1 blev det med mersmak för SUS.

20 kommentarer:

Daniel sa...

Jag passade till ett vanligt mål (kan ha varit ett av Patriks) samt slog hörnan som det blev självmål på. Klockren 4+2.
Patrik H passade till två av mina mål, Johan och KP till ett var.

max sa...

Patrik H. 4 ass.
Två till Danne i öppet mål och en till från höger som kaptenen snyggt placerade in samt ett fjärde från väsnter som kaptenen skottade in via stolproten.

Axel sa...

OK, jag uppdaterar kontiuerligt artikeln.

Davas sa...

Jag gjorde själv inga assist, men det lät under matchen som om min backkollega Jojje ville göra anspråk på en fjärde-assist: Jojje, till Johan i mitten, ut till Danne på kanten, in till Patrik i mitten framför mål, eller hur det nu var. Klapp, klapp, klapp, klapp, lät det i alla fall.

#17 sa...

Jag assade till Russells målnick ribba-in, tror att det var 4-1-målet

Johan seidefors sa...

jag hade två ass. minns dock inte vem som gjorde målet (dvs. förutom dannes, som någon redan fyllt i)

dale sa...

Ettan la bollen på djupet till mig innan jag dundrade upp
1-0 i nättaket.

Ettan sa...

Jag gjorde 2 mål och assisterade till 3. Första målet tror jag Danne assade (fri framför målis och rullade in den i hans högra hörn). Det andra var det Henrik som skott-passade till mig och jag kunde bara styra bollen i mål. Jag assade Dan på första, samt 2 av Patriks (en yttersidespass från vänster in i straffområdet samt sidpetningen efter jag ryckt mig fri från backlinjen).

Daniel sa...

Det stämmer Ettan. Jag passade dig. Minns nu. Alltså ingen till Patrik så den får du ;-)

Björn sa...

Man kan tro att jag gjorde två och nog borde gjort iaf tre med de chanser jag hade.Men. Det blev faktiskt bara ett. Dessutom ca fem andraassister...

Axel sa...

Jag tror fan att vi har all väsentlig statistik nu. Men assist på självmål? det finns väl inte?

Daniel sa...

Jag brukar ge det. T.ex. i år när Max slog långt inlägg som gick i mål via motståndare. Men officiellt är det nog inte så, nej. Men roligare med lite poäng!

Vad har förresten hänt med sammanfattningssidan för alla matcher? Den verkar ha försvunnit!

Axel sa...

OK, du får den poängen också.

Daniel sa...

Nu hittade jag sammanfattningssidan för alla matcher. Den låg av någon anledning som "utkast". Senast den uppdaterades var efter Midia borta. Lite jobb återstår...

Axel sa...

shit, tyvärr inte så många SUS-mål att minnas dock. Vi tredubblade ju skörden nu i lördags.

Danne KFK sa...

Nu får ni allt förklara vad som hände!

Hade national inget folk? Har ni dopat er? Mötte ni nationals damlag? :P

Davas sa...

Några nyförvärv, full trupp. Klapp, klapp, klapp, klapp.

Anonym sa...

RZL passade till ett av Patricks i 2.a halvlek...chippade över backen. Fan den ska jag HA!!!! Poängtorka 2011

RZL

Axel sa...

Javisst, du får den RZL, jag hade räknat fel på assen.

Axel sa...

Danne_KFK:
Vi har redan förklarat de viktigaste skälen till segern:
1. Full trupp
2. Återgång till effektivt passningsspel
3. Att oflytet i avsluten tog slut
4. Duktiga nyförvärv
5. Bra tändning i laget

FKNS spelade bra men hade svårt att hålla jämna steg, kanske för att de hade en väldigt tunn trupp och att deras bästa inte var med.