lördag 17 september 2011

En hyllning till NSK's nr 9

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fin hyllning. 0-2 med många borta och 10 man i andra kändes som ett ok resultat mot serieledarna, även om det känns surt eftersom vi slagit dom med laget vi hade förra veckan. Jaja, nygamla SUS är bara i början av sin storhetsperiod.

Anonym sa...

Det förra meddelandet skrev jag.
Axel

dale sa...

Rasmus, Norrtull sågar oss på oranjebloggen:

"...Flera i vårt lag tyckte SuS var sämsta motståndet vi mött i höst och även om de lyckades vaska fram någon halvchans i första halvlek, så var detta endast ett prov på ineffektivitet från Norrtulls sida. Som vi spelade/rullade ut dem och som vi skapade målchanser! Upp emot 25-30 stycken. Stolpe, ribba, räddning på mållinjen säkert 4-5 gånger. 11 avslut på mål räknades det till (resten oftast över), men endast 2-0 i mål. Blir spännande att se vilken negativ spinn SuS väljer på den matchrapporten, för tyvärr är det ju det man numera är bäst på på en i övrigt annars väl strukturerad och implementerad sida...."

Själv blev jag inte imponerad av NSK igår och det förvånar mig att ett så ineffektivt och ofysiskt lag har lyckats hålla det klart bättre Midia bakom sig så länge. Saknade dom några av sina bästa?
Jag håller med om att vi inte var brännheta framåt igår men hade jag satt min chans efter fem minuter hade matchen helt säkert sett annorlunda ut. NSK's enorma glädje vid 0-2 i 85:e visade på att det nog fanns en viss oro bakom dom gula tröjorna ändå.

Davas sa...

Bakom de otvättade gula tröjorna? Fan vad han stank, killen på mitten. Borde fått ett par varningar för det, minst.

Anonym sa...

Det är alltid roliga matcher mot er i SUS. Ni är, skulle jag påstå, seriens enda riktigt hårda lag. Det blir mycket känslor på plan, precis som det ska vara. Jag är inte en av dem som tycker att ni är det sämsta motståndet vi mött.

Med det sagt skapade ni endast en målchans under hela matchen och blev ganska rejält utspelade.

Vi är något ofysiska och stundtals ineffektiva, men så spelmässigt överlägsna att vi ändå vinner en ganska komfortabel seger. Hade ni fått den utvisning ni förtjänade i första hade det blivit ännu mer komfortabelt. För trots allt är en 1-0-ledning alltid lite nervös, även när motståndet saknar reell chans att kvittera.

Lycka till i fortsättningen. Ni bör plocka poäng de sista matcherna.

NSK#11

Axel sa...

Bra kommentar #11!