torsdag 31 mars 2011

Dr Haglunds Spalt -revisited

Efter att med viss fördröjning insett den enorma popularitet som mina spalter givit upphov till sedan 2007 när de skrevs har jag efter moget övervägande bestämt mig för att fatta pennan igen. I samarbete med The Clinical Journal of Sport Medicine och The Journal of Sport and Exersice Psychology inleder STJD härmed ett nytt inslag där jag rapporterar om intressanta vetenskapliga fynd inom området sportmedicin och sportpsykologi. I kommentarfältet kan man ställa frågor men jag kan inte garantera att alla frågor besvaras.

3 kommentarer:

Björn sa...

vilken timing, satt själv och läste Dr. Haglunds knäspecialer så sent som igår för att få ett grepp om min nuvarande knäsituation. Lysande läsning!

Var för övrigt till läkaren idag som uteslöt både korsband- och meniskskada och istället prickade in uttänjt ledband. För övrigt vad Dr. Haglund själv trodde i lördags efter en snabb diagnos i Brommahallarnas sunkiga omklädningsrum.

Dessvärre tyckte dagens doktor att det krävde 6 veckors återhämtning och med tanke på att det gått två är det fyra kvar vilket innebär risk för missad seriepremiär.... inte bra. Jag hoppas dock på lite snabbare rehab än så...

Johan seidefors sa...

Underbart inlägg och världsklass kommentar!

Axel sa...

Bra besked Björn, då är prognosen god på sikt.