onsdag 11 augusti 2010

Ny matchboll


Det skulle va kul med ny boll tänkte jag när ett reklammejl trillade in i inkorgen för fem minuter sedan. På ren impuls beställde jag omedelbart en Select Brillant Super från en lagerrensande postorderfirma i Mölndal. Bollen beskrivs vara i absolut toppkvalitet och skänks nästan bort för det facila priset av 579 riksdaler. Det är först efter att det omedelbara ruset har lagt sig som jag noterar att dom klämt dit en dansk flagga samt stavat Briljant fel. Förväntningarna dök nu neråt en smula. Hursomhelst, med lite tur kan vi börja sparka på den nya bollen redan på lördag.

11 kommentarer:

Axel sa...

Hittat ett citat som återupprättade tron på den här bollen:
"FIFA-godkänd fotboll för matcher på absolut högsta nivå.

Exklusiv fotboll i ett extremt slitstarkt syntetlädermaterial. Bollen känns mjuk och lätt att sparka på, och "zero-wing" blåsan ser till att bollen förblir i konstant balans när den flyger genom luften. Brillant super är lätt och livlig, men alltid beräknelig - även i hällande regn, där den tar upp minimalt med vatten

Handsydd med 2års garanti."

Jonte sa...

Står det inte vem som sydde den?

Axel sa...

Jag utgår ifrån att den är sydd av Preben Elkjær.

Björn sa...

trevligt med ny boll!

måljonas sa...

Han heter Tanvir Mokammel och kommer från Bangladesh. Tanvir är 9år gammal och nås lättast på telefon +880 9110854

Axel sa...

Jaja, han är namne med filmregissören, han som gjorde SMRITI EKATTOR och SWAPNAPHUMI. Nu är jag med.

Johan seidefors sa...

Jonas borde skriva mer på STJD.

Daniel sa...

Sweet med ny boll! Den danska flaggan drar så klart ner lite men felstavningen gör den ju unik. Limited edition!!

Anonym sa...

Vuvuzela nästa !!

RZL

SirMoose sa...

Jag tycker det danska inslaget är en perfekt hyllning till en av SUS mesta supportrar: mamma/mormor/farmor Halldén. Min och Jontes danska mormor/farmor som fyller 90 om en dryg vecka.

Axel sa...

Jag kände på mig att det var lite suskt iallafall. Tack Linus.