tisdag 3 november 2009

Tips i höstmörkret

Titel-bussen!

Så här i höstmörkret behövs det ofta något extra för att muntra upp oss och få oss på rätt väg igen. Denna syn mötte mig på väg till jobbet imorse och det tog jag som ett tecken på att jag ska hjälpa alla till ljusare tider. Det ni ser är nämligen titeln på vår fantommålvakts största filmsuccé. Kanske det största epos en SUS:are medverkat i, "Nattbuss 807".

"Nattbuss 807" är en klassisk Romeo och Julia-historia med verkligshetsbakgrund. Ett tragiskt drama vars arena är Stockholm och dess södra förorter under ett par ödestigna veckor en vacker sommar. I rollen som den vilsna, våldsamma men ändå sköra Kalle ser vi SUS genom tiderna bästa målvakt, Jonte Halldén.

Filmen finns både på DVD och VHS och hyrs eller köps i närheten av ditt hem eller på nätet. Jag vill dock varna för starka och våldsamma scener. Kan samtidigt rekommendera andra filmer med Jonte så som "Vackert Väder", en må-bra komedi, och "Sherdil", ett starkt porträtt och en flicka och hennes häst.

6 kommentarer:

Axel sa...

Ja!
Den ska jag fan se ikväll nu.

Daniel sa...

Men är det verkligen en nattbuss?

Ettan sa...

http://www.youtube.com/watch?v=DG7gs9QSiCo

SirMoose sa...

Enligt mail jag fått verkar det som att Jonte är lika kriminell i verkligheten som i filmen. Skrämmande!

Märk att Jontes fru också är med i "Nattbuss 807", i rollen som Ann Persson.

Adam Oranje sa...

Äsch, jag som hoppades att det var han med tuppkammen.

Jonte sa...

Det var en nattbuss just den kvällen. En extra insatt buss, med anledning av Vattenfestivalen, mot Vendelsö.