måndag 6 februari 2017

Spelarpresentation #9

Axel Haglund


Civilt verksam som f.d. lagledare för SUS, DJ, forskare och psykiater
Intressen: Pokémon Go
Syfte med att spela i SUS: Svår fråga som ju mer jag tänker på den får mig att börja tvivla.
Bästa fotbollsminne: Mitt nickmål i höstas som betydde 2-2 mot seriesegrarna, helt klart. Jag borde ha tagit chansen och slutat där och då! Då hade jag slutat på toppen. Nu får jag fortsätta jaga den där kicken i match efter match tills jag förr eller senare blir skadad och får bäras av planen istället. 
Dolda talanger: Jag är bra på lasagne.
Önskemål för kommande säsong: Hoppas få speltid i backlinjen. Sen hoppas jag att det blir en kul säsong, att vi vinner stora silvret igen och att Jasper får den cred han förtjänar. Han är en fantastisk lagledare, det har han redan visat.

9 kommentarer:

Davas sa...

Har du intagit något Pokémon-gym ännu, Axel? Kom över till oss någon dag vet jag, vi har visst ett Pokéstop precis vägg i vägg, så över en kaffe eller bouillabaisse kan du säkert bärga mängder av Pokémons.

För övrigt minns jag det där målet som om det var igår. Vilket häng du hade. Och vilket rävspel som föregick alltsammans. Som en SUS egen Diego Costa, om han nu har någon spänst? Simon?

Axel sa...

Bouillabaisse låter otroligt lockande! Har du någon Dragonite i närheten så vore det inte så dumt heller.
Vet inte om jag gillar liknelsen med Diego Costa egentligen. Ska vi hålla oss inom Chelsea är väl John Terry ganska given.

Båten sa...

Skillnaden mellan Terry och Costa måste väll anses som marginell. Båda är ärkesvin som skulle sälja sin egen morsa för röding om möjligheten presenterade sig själv!

Davas sa...

Undrar om inte din spelstil är lite mera tysk, egentligen? Mer följsam. Boateng?

Båten, är han trevlig?

Axel sa...

Ja glöm Chelsea, Derek Boateng tar vi. Jag ska spela som honom i år. Det ska bli mitt syfte.

Davas sa...

Undrar om du inte halkade in i AIK-land nu. Tänker vi inte på Jerome? Han med de känsliga passningsfötterna, som bjuder på genomskärare från bakplan på löpande band?

Axel sa...

Vilken blunder! Jag tänkte på Jerome, förstås!

SirMoose sa...

Underbart segment som är tillbaka på Bloggen.

Derek Boateng minns vi med både glädje och vemod.

Simon Öhrlin sa...

Jag skulle nog säga att du är en hybrid av Terry och Costa. Defensiva styrkan som Terry och målfarlig som Costa.