söndag 23 november 2014

Vinnarna i succépremiären av SWSLC 14/15


Mycket som händer i bild. Städarn städar minutiöst, Johan travesterar Ashley Cole, Dan illustrerar vilka marginaler det ofta handlar om i fotboll och klockan visar att vi inte utnyttjade hela tiden. Foto: Hallberg. 
Rafflande första omgång. Högt tempo från start. 13 man, tre lag initialt men efter ca 3 skador gick vi ner på två lag. Laget med Jacob, Simon, Pihl, RZL och Jonte i mål fick se sig överkörda med tre noll i finalen. Vi hoppas att skadorna läker fort och att vi blir minst lika många nästa söndag, det här var en lovande start.

9 kommentarer:

SirMoose sa...

Bittert att missa. Nästa vecka ska alla barn vara friska och pappa ska spela boll.

Axel sa...

Kul omgång som sagt. Skanstullshallen är fantastisk. Jäkligt kul med Jonte tillbaka. Trevligt att Jacob tog med sig Mohamed, en lång och bollsäker spelare från Jordanien. Hoppas hans stukning var av det lindriga slaget.

Björn sa...

Funkade inte för mig heller igår, men hoppas på,spel nån gång innan jul iaf!

Axel sa...

Jag är en smula bekymrad över det här "hoppas på spel"-resonemanget. Att gå runt o hoppas brukar inte leda nånvart. Ett lite mer aktivt förhållningssätt brukar vara mer effektivt.

Nu hoppas jag att mitt aktiva förhållningssätt (påverkan genom kommentarsfältet) är effektivt.

Björn sa...

Bra Axel!

Axel sa...

Tack Björn!

Jonte sa...

Dessvärre går det åt andra hållet för mig. Jag tänjde tydligen ut ett ledband eller två i finalen. Borta sex-åtta veckor. Förbannat surt!

Axel sa...

Ajaj Jonte! Ledband i knät eller?

Jonte sa...

Foten. Det känns redan bättre, så det är knappast av.