fredag 13 juni 2008

Publikmatchen i bilder


Danne va med lite innan matchen


Hockey var lagvärd, helt suveränt!


Mange ådrog sig en lårskada. Trist!


Lagbild efter matchen. Det blev 0-3 (0-1).


Klanen Stål samlad! Det värmde att ha dom på läktarn.


Den här bilden togs innan matchen när Nico knöt sina skor.


Efter matchen. Björn stretchade tydligen.


Jonte va bra som vanligt


Davas var en av planens giganter. Han fick gult kort och pris för att han var så bra. Priset var en extremt rare SUS-pin.


Nu tar ett fysiskt och psykiskt sargat SUS välbehövligt sommarlov. Se nu till att äta och sova mycket så ses vi 10 augusti igen. Håll utkik på mejl och STJD för vi kanske får för oss att dra ihop nån träning under sommarn.

8 kommentarer:

max sa...

Fan vad tungt det är.

Är sliten och sargad i kroppen. Skallen är trött och jag har fått grova skavsår på självförtroendet.

Ännu en hel match fylld av slit och hårt jobb från alla spelare. Ännu en gång en olycklig skada på en av våra spelare och ännu tuffare förutsättngar.

Förlusten är skit och jag känner mig nedstämd med anledning av detta.

MEN..

Fan vad jag älskar SUS och alla spelarna i laget. Vi håller upp moralen på ett bra sätt och vi sliter så gott det går.

Jag känner att vi kommer göra en höst fylld av glädje och fint fotbollsspel. Om resultaten sen inte kommer så är det skit samma, va fan vi har ju färre träningar på 2000-talet än vad de flesta legen i serien hade förra veckan! Yngste spelaren är 28år.

För mig är inte en divisionstillhörighet en avgörande faktor för mitt deltagande eller min spelglädje. Vi pratade flera år om div 6 spöket, nu är vi där och spöket verkar ha skrämt oss, men so what!

Nu kör vi och så får vi se hur det går. Vad är det värsta som kan hända? Att vi spelar rumpan av NSK i div 7 nästa säsong eller?

Låter inte så farligt i mina öron.

Tack för ölen och en annorlunda SUS-vår och hoppas att ni alla får en fin sommar och sen kör vi efter bästa förmåga i höst.

Tack för mig och godnatt!
Max

Björn sa...

Bra inlägg Max! Känner mig också rätt sliten nu... men tror också på en bra höstsäsong för SUS, framförallt en rolig sådan - som alltid med SUS.

Ett par löppass under sommaren skadar väl inte heller...eller kanske t.o.m en träning eller två som vi snackade lite om.

Daniel sa...

Härligt att se klanen Stål på plats. Och Hockey... Fin bild på Davas också - ser hård ut.

Några sommarträningar och kanske en bbq ser jag fram emot. Mina minuter i omklädningsrummet innan match var underbara men korta och gör att jag längtar än mer till hösten.

Davas sa...

Vilket fint bildreportage! Fint jobbat Axel.

Björn sa...

Fina bilder som sagt Axel! Känner också så här dagen efter att det var en kul match igår trots förlusten, härlig stämning i laget och bra kämpaglöd trots att vi precis har fullt lag och som Max säger... en handfull träningar på 2000-talet. Längtar till hösten!

Axel sa...

Bra inlägg Max!

Som sagt, stämningen är det inge fel på och det är det viktigaste tycker jag. Bubblet jag hade med mig ligger i väskan tills vi vinner en match, då poppar vi den. Om inte annat blir det kanske efter Dream team-matchen. Det enda som är säkert är att det blir väldigt kul när det blir.

Vill också varna alla SUSare för att börja träna och komma i form under sommaruppehållet. Själv har jag tränat (mestadels kondition) exakt 6688 minuter och gått ner 16 kg sedan nyårsafton och det har bara inneburit att jag blivit sämre fotbollsspelare än jag varit någonsin tidigare i min aktiva karriär.

SirMoose sa...

SUS är bäst! Så, nu var den diskussionen klar.

Lite tråkigt dock att publikmatchen inte blev samma succé i år. Men som alla vet stöder vi i klubben våra supportrars upprop mot SvFF och den nya "huliganlagen". Jag tror alla känt av det minskade stödet, särskilt på bortamatcherna, och trots att det var tråkigt så imponerades vi nog alla när våra supportrar i protest var helt tysta första kvarten mot Erikslund.

Hösten blir grym med ett SUS som acklimatiserat sig till tempot. Och med fansen i ryggen tror jag vi kommer att kunna öka vår poängskörd med minst 100%.

Anonym sa...

Linus skriver: "Lite tråkigt dock att publikmatchen inte blev samma succé i år".

Och hur fick man reda på att den ens var, då?!

Jag röstar för en ny i höst, med tydlig info om när, var och hur.